poniedziałek, 5 lutego 2018

Quarkbällchen - serowe mini pączki.



Quarkbällchen to bardzo popularne w Niemczech i pyszne mini paczki z dodatkiem kremowego serka. Te, ktore przygotowalam, sa mieciutkie w srodku, na wierzchu maja lekko chrupiaca skorke. Nie sa zbyt slodkie (w przepisie mamy tylko 30 g cukru na 500 g maki), cala slodycz daje im cukier, w ktorym sa na koncu obtoczone. Ciasto bardzo szybko rosnie a z podanej ilosci skladnikow wychodzi duzo mini paczkow (mi wyszlo 28 sztuk ale moze byc tez wiecej, w zaleznosci od tego jak duze je zrobimy). Najlepsze w dniu przygotowania. Goraco polecam :)



Quarkbällchen - serowe mini pączki

Skladniki na 28 sztuk:
200 ml mleka
42 g swiezych drozdzy*
30 g cukru
1 lyzka cukru z prawdziwa wanilia
500 g maki pszennej
250 g kremowego twarozku (dalam quark)
30 g miekkiego masla
2 jajka (M)
szczypta soli
1 l oleju do smazenia
cukier do obtoczenia

Wszystkie skaldniki wyjac na godzine przed przygotowaniem aby sie ocieplily. Do duzego garnka wlac olej.

Do rondelka wlac mleko, lekko podgrzac (mleko ma byc letnie). Wsypac cukier i cukier waniliowy, wkruszyc drozdze, dobrze wymieszac zeby cukier i drozdze sie rozpuscily.

Do misy miksera wsypac make, dodac twarozek, miekkie maslo, jajka i szczypte soli. Dodac mieszanke mleka i drozdzy, wyrobic za pomoca haka na gladkie ciasto. Przykryc miske czysta sciereczka (lub wlozyc ja do foliowego worka) i odstawic ciasto na 1 godz. w cieple miejsce do wyrosniecia.

Z wyrosnietego ciasta, za pomoca dloni posypanych maka, odrywac kawalki ciasta i formowac male kuleczki. Ukladac je na stolnicy lekko posypanej maka. Przykryc paczusie czysta sciereczka i zostawic na 20 min. aby podrosly.

Olej rozgrzac w garnku do temp. 160°C (za pomoca drewnianej lyzki sprawdzic czy olej osiagnal juz wlasciwa temperature - w tym celu trzonek drewnianej lyzki wkladamy do goracego oleju i jesli pojawia sie malutkie babelki znaczy, ze temperatura do smazenia jest odpowiednia).

Wkladac mini paczki kolejno do goracego oleju i smazyc z obu stron do zbrazowienia. Wyjmowac za pomoca lyzki cedzakowej dobrze odsaczajac z tluszczu. Paczusie ukladac na talerzu wylozonym recznikiem papierowym. Jeszcze cieple obtoczyc w cukrze i odsatwic aby calkowicie wystygly.

Rada: takie mini paczki mozna rowniez nadziac marmolada lub kremem orzechowo-czekoladowym, nadziewamy je juz po usmazeniu za pomoca rekawa cukierniczego zakonczonego podluzna nakladka.




* ja przygotowalam paczki z dodatkiem drozdzy, spotkalam sie jednak z przepisami, w ktorych do ciasta dodaje sie proszek do pieczenia

czwartek, 18 stycznia 2018

Smoothie szpinakowo-malinowe z mango.


Po ostatnich slodkosciach mam dzis dla Was przepis na cos zdrowszego - owocowo-warzywne smoothie. Smoothie jest bardzo proste w przygotowaniu, zaspokaja glod a poza tym jest pyszne. Dzis w wersji szpinakowo-malinowej z dodatkiem mango i mleka migdalowego. Zamiast malin mozna tez uzyc mrozonych truskawek lub jezyn (jesli uzywamy jezyn, dobrze jest po zmiksowaniu przelac smoothie przez sitko aby pozbyc sie malych pesteczek). Goraco polecam :)



Smoothie szpinakowo-malinowe z mango

Skladniki na 2 porcje:
2 garscie szpinaku
500 ml mleka migdalowego
250 g mrozonych malin (truskawek lub jezyn)
150 g mango, pokrojonego w kostke

Szpinak dokladnie umyc, odciac ogonki, osuszyc. Szpinak przelozyc do blendera, wlac mleko migdalowe, zmiksowac do uzyskania gladkiej konsystencji.

Dodac mango i mrozone maliny, ponownie zmiksowac na gladko. Przelac smoothie do szklanek lub sloiczkow, podawac od razu po przygotowaniu.




poniedziałek, 15 stycznia 2018

Muffinki spekulatius z migdalami.



Jesli zostaly Wam po swietach ciasteczka spekulatius mam dla Was pomysl na ich wykorzystanie :) Moze skusicie sie i upieczecie muffinki o smaku spekulatius? Dodajemy do nich pokruszone ciasteczka i dla zrownowazenia smaku skorke starta z cytryny. Do dekoracji muffinek mozecie uzyc lukru z dodatkiem cynamonu i posypac je platkami migdalowymi (mozna tez przygotowac normalny lukier z dodatkiem soku z cytryny) lub nie dekorowac w ogole - sa rownie dobre. Goraco polecam :)



Muffinki spekulatius z migdalami

Skladniki na 12 muffinek:
125 g ciasteczek spekulatius
125 g miekkiego masla
125 g cukru
3 jajka (M)
100 ml mleka
180 g maki pszennej
100 g mielonych migdalow
1 lyzeczka proszku do pieczenia
1/2 lyzeczki sody oczyszczonej
skorka starta z 1 cytryny (bio)
1 lyzeczka mielonego cynamonu
szczypta soli

Lukier:
1 lyzeczka mielonego cynamonu
150 g cukru pudru
2 lyzki wody

4 lyzki platkow migdalowych (do dekoracji)
ew. cukier puder do oproszenia muffinek

Piekarniki nagrzac do temp.180°C. Forme do muffinek wylozyc papilotkami. Ciasteczka spekulatius wlozyc do foliowego woreczka, zmiazdzyc za pomoca walka.

Miekkie maslo zmiksowac z cukrem na puszysta mase. Dodac jajka i mleko, dokladnie zmiksowac. W oddzielnej misce wymieszac make z proszkiem do pieczenia, soda, skorka cytrynowa, mielonymi migdalami, pokruszonymi ciasteczkami sepkulatius, cynamonem i szczypta soli.

Mase jajeczna wlac do suchych skladnikow, wymieszac krotko za pomoca szpatulki, tylko tyle, aby wszystkie skladniki byly mokre. Nastepnie za pomoca lyzki nakladac mase do przygotowanych papilotek.

Wstawic forme do nagrzanego piekarnika i piec na srodkowym poziomie przez 20 min. Upieczone muffinki wyjac z piakrnika, odstawic na 5 min. a nastepnie wyjac je z formy i zostawic do sotygniecia na kuchennej kratce.

Przygotowac lukier: cukier puder wsypac do malej miseczki, dodac cynamon i wode, dokladnie wymieszac. Wystudzone muffinki posmarowac lukrem, posypac platkami migdalowymi. Odstawic aby lukier zastygl. Przed podaniem mozna dodatkowo oproszyc muffinki cukrem pudrem.




poniedziałek, 8 stycznia 2018

Zupa z czerwonej soczewicy ze slodkimi ziemniakami i kolendra.


Witajcie w Nowym Roku! Mam nadzieje, ze Swieta spedziliscie w milej, rodzinnej atmosferze a Sylwester obchodziliscie wesolo i hucznie :) Po tych wszystkich slodkosciach, ktore publikowalam ostatnio na blogu i po swiatecznym jedzeniu pora na cos "normalnego", dlatego tez mam dzis dla Was przepis na pyszna, rozgrzewajaca zupe z czerwonej soczewicy ze slodkimi ziemniakami. Przepis Jamiego Olivera. Goraco polecam :)



Zupa z czerwonej soczewicy ze slodkimi ziemniakami i kolendra
*inspiracja: "Jamie" 9-10 (2016) (z moimi malymi zmianami)

Skladniki na 6 porcji:
750 g slodkich ziemniakow
125 g czerwonej soczewicy
2 czerwone cebule
1/2 lyzki nasion kuminu
1 lyzeczka mielonej kolendry
1 l bulionu goracego warzywnego
4 zabki czosnku (dalam troche suszonego czosnku)
1 czerwona papryczka chili (dalam suszona chili w platkach)
1 puszka mleka kokosowego (400 ml)
sok z 1/2 cytryny
1/2 peczka swiezej kolendry
oliwa
sol morska
swiezo mielony czarny pieprz
ew. chipsy kokosowe do dekoracji

Piekarnik rozgrzac do temp. 180°C. Ziemniaki obrac, umyc, pokroic w 2 cm kostke. Cebule obrac, rowniez pokroic w 2 cm kawalki. Swiezy czosnek obrac, pokroic w plasterki. Kolendre oplukac, osuszyc, oderwac listki od galazek. Papryczke chili przekroic na pol, usunac pestki, drobno posiekac.

Duza blache z wyposazenia piekarnika wylozyc papierem do pieczenia. Ulozyc na niej czastki slodkich ziemniakow i cebuli, posypac kuminem, mielona kolendra, sola i pieprzem, skropic oliwa i dokladnie wymieszac aby przyprawy pokryly warzywa. Wstawic blache do nagrzanego piekarnika i piec przez 40-45 min. az ziemniaki i cebula beda miekkie.

W miedzyczasie w duzym garnku rozgrzac oliwe, wrzucic czosnek, chili i posiekane galazki kolendry, smazyc przez 1 min. Dodac soczewice, wlac goracy bulion i mleko kokosowe, zagotowac i gotowac 20 min. az soczewica bedzie miekka.

Upieczone warzywa wyjac z piekarnika, razem z polowa listkow kolendry dodac do soczewicy (druga polowe zostawic do dekoracji). Zmiksowac calosc za pomoca blendera.

Doprawic zupe do smaku sola, pieprzem i sokiem z cytryny. Podawac udekorowana pozostalymi listkami kolendry i chipsami kokosowymi.



piątek, 22 grudnia 2017

Wesolych Swiat! Czekoladowe herbatniki z cynamonem.


To juz ostatni wpis przed Swietami. I ostatni przepis na ciasteczka :) Proste, czekoladowe herbatniki z cynamonem. Pyszne i kruche, dlugo zachowuja swiezosc. Goraco polecam :)

Juz dzis chce Wam zyczyc spokojnych, radosnych i spedzonych w rodzinnej atmosferze Swiat Bozego Narodzenia. Niech ten czas bedzie dla Was naprawde wyjatkowy, pelen milosci i cieplych chwil. Wesolych Swiat!


Czekoladowe herbatniki z cynamonem

Skladniki na 30-40 sztuk:
300 g maki pszennej
1/2 lyzeczki proszku do pieczenia
75 g bialego cukru
75 g brazowego cukru
1 lyzeczka mielonego cynamonu
40 g kakao
150 g zimnego masla
2 jajka (M)

Do posmarowania:
1 zoltko (M)
2 lyzki mleka

Make wsypac do misy miksera, dodac proszek do pieczenia, cukier bialy, cukier brazowy, cynamon i kakao, wymieszac. Nastepnie dodac zimne maslo w kawalkach i jajka, zmiksowac szybko na gladka mase. Uformowac z ciasta kule, owinac je folia spozywcza i wlozyc na 30 min. do lodowki.

Piekarnik rozgrzac do temp. 170°C. Dwie duze blachy z wyposazenia piekarnika wlozyc papierem do pieczenia.

Schlodzone ciasto wyjac z lodowki, rozwalkowywac porcjami, na blacie posypanym maka (ciasto sie klei), na grubosc 4 mm. Za pomoca prostokatnej foremki z karbowanymi brzegami wycinac ciasteczka (ja wycinalam wycinarka do ravioli:)

Ukladac ciasteczka na przygotowanych blachach. Zoltko rozmacic z mlekiem, za pomoca pedzelka posmarowac ciasteczka. Wstawic blache do piekarnika i piec ciasteczka przez ok. 12 min. Wyjac, wystudzic na kuchennej kratce.

Po wystudzeniu udekorowac ciasteczka wg wlasnego uznania (jesli ktos nie ma ochoty dekorowac ciasteczek, moze przed posmarowaniem ich jajkiem zrobic na wierzchu kazdego ciasteczka ozdobna kratke za pomoca widelca).


czwartek, 21 grudnia 2017

Chocolate bark - domowa czekolada z dodatkami.



Chocolate bark czyli kora czekoladowa to domowa, "lamana" czekolada ktora jest nie tylko prosta w przygotowaniu ale tez oryginalna i swietnie wyglada. Do dekoracji czekolady mozna uzyc roznego rodzaju orzechow (w tym migdaly i pistacje), suszone owoce, krokant czy cukrowe posypki. Mozna tez dodac do czekolady przyprawe do piernika, przyprawe do spekulatius, sol morska czy rozowy pieprz w ziarnkach lub mielone chili. Albo namoczyc np. rodzynki w alkoholu (np. w rumie) i rowniez dodac do czekolady. Pomyslow jest bez liku. Co Wam tylko fantazja podpowie :) Czekolade po zastygnieciu lamiemy lub kroimy na kawalki a nastepnie pakujemy w przezroczyta folie i ozdabiamy wstazka. Prezent gotowy! :) Goraco polecam.



Chocolate bark - domowa czekolada z dodatkami

Skladniki na biala czekolade z makiem:
200 g bialej czekolady
75 g suszonej zurawiny
4 lyzeczki ziarenek maku

Skladniki na mleczna czekolade z orzechami ziemnymi:
200 g mlecznej czekolady
50 g solnych orzechow ziemnych
50 g rodzynek

Skladniki na czekolade ze spekulatius:
100 g gorzkiej czekolady
100 g bialej czekolady
3 ciasteczka spekulatius
ew. posypka do ciasteczek

Skladniki na czekolade z bezami i cukrowa laska:
100 g gorzkiej czekolady
100 g bialej czekolady
30 g suszonej zurawiny
15 g malych bezikow
15 g bialo-czerwonej cukrowej laski


Przygotowanie bialej czekolady z makiem: czekolade stopic w kapieli wodnej, zestawic z ognia, lekko przetudzic. Dodac 3 lyzeczki maku i 3/4 suszonej zurawiny, wymieszac. Forme o wymiarach 20x30 cm wylozyc papierem do pieczenia, wylac czekolade. Posypac pozostalym makiem i zurawina. Wstawic do lodowki aby czekolada stezala (najlepiej na cala noc). Nastpnego dnia polamac czekolade na kawalki i zapakowac do ozdobnych torebek.

Przygotowanie mlecznej czekolady z orzechami ziemnymi: czekolade stopic w kapieli wodnej, zestawic z ognia, lekko przetudzic. Dodac 3/4 orzechow ziemnych i rodzynek, wymieszac. Forme o wymiarach 20x30 cm wylozyc papierem do pieczenia, wylac czekolade. Posypac pozostalymi orzechami ziemnymi i rodzynkami. Wstawic do lodowki aby czekolada stezala (najlepiej na cala noc). Nastpnego dnia polamac czekolade na kawalki i zapakowac do ozdobnych torebek.

Przygotowanie czekolady ze spekulatius: oba rodzaje czekolady stopic oddzielnie w kapieli wodnej. Forme o wymiarach 20x30 cm wylozyc papierem do pieczenia, wylac biala czekolade do polowy formy, na dugiej polowie wylac ciemna czekolade. Za pomoca drewnianego patyczka do szaszlykow lub wakalaczki przemieszac ze soba czekolade tworzac marmurkowy wzor. Ciasteczka polamac, posypac nimi czekolade. Ewentualnie posypac dodatkowo kolorowa posypka do ciasteczek. Wstawic do lodowki aby czekolada stezala (najlepiej na cala noc). Nastpnego dnia polamac czekolade na kawalki i zapakowac do ozdobnych torebek.

Przygotowanie czekolady z bezami: oba rodzaje czekolady stopic oddzielnie w kapieli wodnej. Forme o wymiarach 20x30 cm wylozyc papierem do pieczenia, wylac biala czekolade do polowy formy, na dugiej polowie wylac ciemna czekolade. Za pomoca drewnianego patyczka do szaszlykow lub wykalaczki przemieszac ze soba czekolade tworzac marmurkowy wzor. Bezy i laske cukrowa pokruszyc, razem z suszona zurawina posypac nimi czekolade. Wstawic do lodowki aby czekolada stezala (najlepiej na cala noc). Nastpnego dnia polamac czekolade na kawalki i zapakowac do ozdobnych torebek.







środa, 20 grudnia 2017

Ciasteczka marcepanowe z migdalami.


To juz przedostatnie ciasteczka na blogu (upieklam ich jeszcze troche wiecej ale nie wszystkie trafia na bloga:) Wiem, ze w tym roku sporo u mnie ciasteczek wszelkiego rodzaju ale jak juz wspominalam, robie z nich prezenty dla moich bliskich. Mam to szczescie, ze w tym roku znow spedzimy swieta z rodzina wiec szaleje w kuchni na calego :) Wracajac do ciasteczek... sa pyszne, kruche i robi sie je dosyc szybko. Do ich przygotowania potrzebujemy zoltka z dwoch jajek, pozostale bialka mozna uzyc np. do upieczenia tych (klik) lub tych (klik) bezikow lub do kokosowych makaronikow (klik). Goraco polecam :)

Przepisy na inne swiateczne wypieki i potrawy znajdziecie w dziale "Boze Narodzenie" (klik)



Ciasteczka marcepanowe z migdalami

Skladniki na 25 sztuk:
50 g masy marcepanowej
125 g masla
60 g cukru pudru
160 g maki pszennej

Do obtoczenia:
3 lyzki cukru
1 lyzka mielonych migdalow
1 zoltko (M)

Do posmarowania i dekoracji:
1 zoltko (M)
50 g calych migdalow bez skorki lub 25 g platkow migdalowych
3 lyzki mleka

cukier puder do oproszenia ciasteczek

Marcepan zetrzec na tarce o grubych oczkach. Maslo pokroic na kawalki, przelozyc do misy misera, dodac cukier puder, make i marcepan, zagniesc szybko gladkie ciasto. Uformowac z ciasta rulon o srednicy 4 cm. Zawinac go w folie spozywcza i wlozyc na ok. 1 godz. do lodowki.

Piekarnik rozgrzac do temp. 175°C. Dwie blachy z wyposazenia piekarnika wylozyc papierem do pieczenia.

Mielone migdaly wymieszac z cukrem. Schlodzone ciasto wyjac z lodowki. Posmarowac je zoltkiem, obtoczyc w mieszance cukru i mielonych migdalow. Pokroic rulon na ok. 5 mm plastry, ulozyc ja na przygotowanych blachach. W kazde ciasteczko wcisnac po dwa migdaly (lub ulozyc kilka platkow migdalowych).

Pozostale zoltko wymieszac z mlekiem, posmarowac ciasteczka. Wstawic blache do piekarnika i piec przez ok. 15 min. Wyjac, zostawic ciasteczka 5 min. na blasze a nastepnie przelozyc na kuchenna kratke i zostawic aby calkowicie wystygly. Przed podaniem oproszyc cukrem pudrem.



wtorek, 19 grudnia 2017

Piernikowe talarki z maslano-rumowa polewa.


W tych ciasteczkach zakochalam sie od pierwszego wejrzenia :) Zachwycily mnie odcisniete na nich wzory, ktore wygladaly jak stare kafle i rumowo-maslana polewa, ktora sa posmarowane. Na zdjeciach w ksiazce Yotama Ottolenghi wygladaly naprawde przeuroczo. Zaopatrzylam sie w stempelki ze swiatecznymi motywami i przystapilam do pieczenia ciasteczek. Ciasteczka nie tylko swietnie wygladaja ale rownie dobrze smakuja. Sa po prostu przepyszne! I ta polewa...mniam :) Ciasteczka po upieczeniu lekko twardnieja ale pozniej, przechowywane w metalowej puszcze lub plastikowym pudelku robia sie miekkie. Wyszlo mi o wiele wiecej ciasteczek niz to podano w przepisie ale polewy starczylo na wszystkie (widocznie mialam mniejsze stempelki). Goraco polecam :)



Piernikowe talarki z maslano-rumowa polewa
*inspiracja: Yotam Ottolenhgi "Sweet"

Skladniki na 12-14 sztuk (w zaleznosci od wielkosci stempla, jakiego uzywamy - u mnie 24 sztuki):
85 g miekkiego masla
90 g ciemnego cukru trzcinowego
100 g melasy
1 duze zoltko (L)
235 g maki pszennej
1/2 lyzeczki sody oczyszczonej
1 lyzeczka mielonego imbiru
1/2 lyzeczki mielonego cynamonu
1 szczypta mielonych gozdzikow*
1 lyzka kakao w proszku
szczpta soli
1/4 lyzeczki swiezo mielonego pieprzu

Maslano-rumowa polewa:
80 g cukru pudru
1 szczypta mielonego cynamonu
15 g masla, rozpuszczonego i cieplego
1 lyzka brazowego rumu (lub soku z cytryny)

Miekkie maslo przelozyc do misy miksera, dodac cukier i melase, zmiksowac na gladka mase. Dodac zoltko, dobrze zmiksowac.

Wszystkie suche skladniki przelozyc do drugiej miski, wymieszac i przesiac. Zmniejszyc obroty miksera i dodac je do maslanej masy. Miksowac az wszystkie skladniki sie polacza a nastepnie wyjac ciasto z misy i krotko zagniesc na blacie oproszonym maka. Rozwalkowac ciasto na grubosc 6 mm. (jesli ciasto jest zbyt miekkie wlozyc je na 30 min. do lodowki).

Piekarnik rozgrzac do temp. 190°C. Dwie duze blachy z wyposazenia piekarnika wylozyc papierem do pieczenia.

Do malej miseczki wsypac troche maki. Stempelki wkladac do miseczki i obtaczac je w mace a nastepnie odciskac wzory na rozwalkowanym ciescie (dociskac je dosyc mocno aby wzor byl widoczny, poniewaz ciasteczka troche rosna podczas pieczenia). Nastepnie wycinac ciasteczka za pomoca okraglej foremki, nieco wiekszej niz stempelki i ukladac ja na przygotowanych blachach. Resztki ciasta zagniesc ponownie, rozawalkowac, stemplowac i wycinac kolejne ciasteczka.

Wstawic blachy do nagrzanego piekarnika i piec przez 9-10 min. (ciasteczka podczas stygniecia robia sie lekko twarde wiec nie nalezy zostawiac ich dluzej w piekarniku).

W miedzyczasie przygotowac maslano-rumowa polewe: cukier puder i cynamon wymieszac, przesiac do miseczki. Dodac rozpuszczone, cieple maslo, rum i 1 lyzeczke goracej wody, wymieszac (polewa powinna mniec konsystencje plynnego miodu).

Upieczone ciasteczka wyjac z piekarnika, odstawic je na 5 min. Nastepnie, jeszcze cieple, posmarowac maslano-rumowa polewa za pomoca pedzelka (jesli polewa lekko zgestnieje mozna dodac odrobine goracej wody). Przelozyc ciasteczka na kuchenna kratke aby calkowicie wystygly.

Rada: surowe ciasto mozna przechowywac w lodowce (zawiniete w folie spozywcza) przez 2 dni. Pierniczki przechowywane w zamknietym pudelku zachowuja swiezosc przez 5 dni. (na polewie moga pojawic sie przebarwienia i pekniecia, nie ma to jednak wplywu na smak ciasteczek).




*zamiast podanych ilosci korzennych przypraw mozna dodac 1 lyzeczke gotowej przyprawy do piernika


Tym przepisem przylaczam sie do akcji "Festiwal pierniczkow".



poniedziałek, 18 grudnia 2017

Swiateczne wianuszki z precelkow.


Kiedy tylko zobaczylam te wianuszki w jednej z gazet, od razu wiedzialam, ze musze je zrobic :) Sa proste do wykonania i wygladaja naprawde uroczo. Swietnie sprawdza sie jako swiateczna dekoracja stolu, ozdoba na choinke lub moga byc tez (zapakowane w przezroczyste torebki) jadalnym prezentem dla najblizszych. Goraco polecam :)



Swiateczne wianuszki z precelkow
*inspiracja: "Lecker" 12 (2017)

Skladniki na 6 wianuszkow:
opakowanie mini precelkow (np. takie: klik)
100 g bialej czekolady
100 g gorzkiej czekolady
swiateczne posypki do ciastek
ew. kandyzowane owoce do dekoracji

Czekolady stopic oddzielnie w kapieli wodnej, odstawic. Na papierze do pieczenia ulozyc 6 kolek z precelkow (kazde kolko sklada sie z 5 precelkow) zostawiajac pomiedzy nimi nieduze odstepy.

Trzy kolka polac roztopiona biala czekolada, trzy pozostale gorzka czekolada (tak, aby byly ze soba polaczone). Natychmiast ulozyc naprzemiennie druga warstwe precelkow - druga warstwa sklada sie rowniez z pieciu precelkow, ponownie polac brzegi stopiona czekolada tak, aby precelki byly polaczone.

Udekorowac wianuszki wg uznania posypkami do ciasteczek. Odstawic aby czekolada zastygla (najlepiej wstawic do lodowki).